Webanalyse

Webanalyse bør være en kontinuerlig prosess, og ikke bare noe som gjøres i etterkant av kampanjer. I en hektisk hverdag har dette dessverre lett for å bli nedprioritert. Vi kan hjelpe deg med denne viktige delen av nettstrategien din.

Webanalyse

Webanalyse og tracking gjennomsyrer alt optimaliseringsarbeid som utføres, og danner grunnlaget for levering av høy ROI for våre kunder. Det handler om å treffe bedre og være mer synlig enn konkurrentene.

Webanalyse bør være basisen i alle dine nettstrategier. Det hjelper ikke å ha en søkemotoroptimalisert hjemmeside spekket med brukerdrevet innhold som støttes av kontinuerlige SEM-kampanjer hvis du ikke har kontroll på hva som skjer på siden din: hvordan de besøkende oppfører seg på siden, hva som trigger kjøp eller bestillinger, hva som oppfattes komplisert av besøkende, hvor de besøkende forlater siden og hvorfor, for å nevne noen eksempler.

Analysér alle resultater

Alle kampanjeresultater bør analyseres med tanke på hva som bidro til de ulike målsettingene. På denne måten kan du som kunde videreføre de tiltakene som fungerer best i neste kampanje. Hvis kjernen i din virksomhet er å drive salg via hjemmesiden vil nødvendigvis en av de viktigeste KPI’ene (key performance indicators) dine være antall salg, og dermed bør du vite hvilken kanal som driver flest salg til en best mulig pris.

Det finnes i dag flere analyseverktøy som gjør det enkelt for deg å følge besøk på hjemmesiden din. Det kreves derimot en evne til å se det helhetlige perspektivet samt kunnskap om generelle brukermønstre for å analysere alle dataene, og trekke konstruktive og håndfaste konklusjoner.

Webanalyse bør være en kontinuerlig prosess, og ikke bare noe som gjøres i etterkant av kampanjer. I en hektisk hverdag har dette dessverre lett for å bli nedprioritert. Vi kan hjelpe deg med denne viktige delen av nettstrategien din, både med kontinuerlig rapportering og i etterkant av kampanjer. Analysetjenestene våre er måleverktøy vi bruker for å benytte data til å kunne si noe om hvilke markedsføringsaktiviteter og kombinasjoner av disse som gir mest effekt på kort og lang sikt.

 

Hva kan vi tilby deg som kunde:

  • Rådgvining rundt webanalyse
  • Rådgivning og bistand i valg av trackingsystem/oppsett av analysetrakter
  • Oppbygging og drifting av webanalyse
  • Rapportering

Kontakt oss

Våre tjenester