Community Management
BPN har opprettet et eget «Community Management» team som er ansvarlig for innholdsutvikling for alle flater innenfor sosiale medier. Content Management er et stadig viktigere element i det digitale øko-systemet, og teamet består derfor blant annet av en tekstforfatter som kvalitetssikrer alt av innhold som produseres.
Å bedrive community management på et profesjonelt nivå krever stor innsats, mye velvilje og en klar helhetstankegang og kjennskap til avsendermerket. Det er ikke en 9-5 jobb, et community er åpent 24/7 og må derfor driftes deretter.
Er du «best i klassen» på community management sørger du for eksempel for at ordene som skrives i budskapet ditt samsvarer med strategisk viktige søkeord for organisk søkemotor-rangering. I tillegg er du konsekvent med tagging og navngiving av innholdet ditt slik at alt du produserer enkelt kan søkes opp senere.
Det er en rekke «detaljer» å tenke på ved å drive et community optimalt, detaljer de aller fleste ikke er klar over. Det er et komplisert terreng å bevege seg i til å begynne med, men med god veiledning og støtte er et veldrevet community en av de beste kommunikasjonskanalene en bedrift har. Det er troverdig, ikke-betalt og i stor grad brukerstyrt.
Hva tilbyr vi deg som kunde:
- Rådgivning rundt Community Management generelt
- Rådgivning og bistand rundt oppbyggingen av et community
- Oppbygging og drifting av et community
- Utarbeidelse av content plan og « tone of voice»
- Utarbeidelse av guidelines
- Rapportering
Kontakt oss

