Søkemotormarkedsføring – SEM

Search Engine Marketing (SEM) eller PPC-annonsering (Pay-per-click) er en svært kostnadseffektiv annonseringskanal. Det er, i korte trekk, annonsering på søkemotorer hvor annonsene som vises genereres av ulike søkeord brukeren benytter.

SEM – Search Engine Marketing

Søk er et fagområde som omfatter både betalt søkeannonsering (SEM) og organisk søkemotoroptimalisering (SEO), og er det viktigste verktøyet vi har for å navigere på nett. Søk er derfor avgjørende for digital tilstedeværelse, og det fungerer som en hovedvei inn til nettsiden din. Vi hjelper kundene våre med søkestrategier innen både søkemotorannonsering og søkemotoroptimalisering.

63 % av all offline markedsføring skaper søk. TV-kampanjer skaper en økning i merke-relaterte søk på hele 260 % (Google). Uten å være tilstede med betalt søk i kampanjeperioder vil du gå glipp av over halvparten av trafikken skapt i den generelle markedskampanjen.

Kostnadseffektiv annonseringskanal

Med et bevisst forhold til søk som noe mer enn bare en markedsføringskanal kan vi tilby kunden mer kostnadseffektive kampanjer som på sikt vil gi like mye, om ikke mer, ut av markedsføringsbudsjettet. Søk er den mest kostnadseffektive kanalen som finnes med en ROI på 1:7 (kilde: McKinsey & Company: The Impact of Internet Technologies, July 2011). Det benyttes av aktive brukere på eget initiativ og gir dermed trafikk av høyere kvalitet enn hva andre markedskanaler kan tilby.

Search Engine Marketing (SEM) eller PPC-annonsering (Pay-per-click) er en svært kostnadseffektiv annonseringskanal. Det er, i korte trekk, annonsering på søkemotorer hvor annonsene som vises genereres av ulike søkeord brukeren benytter. Som firma bør man for eksempel «eie» sitt eget firmanavn og komme øverst på listen over treff i søkemotorene på søk som utføres på selve firmanavnet.

Forventer topplasseringer

Hele 71 % av nettbrukere forventer å finne ledende merkevarer på topplasseringene i søkeresultatene. Dette gjelder synlighet både når det gjelder organisk rangering men også betalt rangering.

Kontakt oss

Google adsense stenger ned inaktive kontoer

Er du en av de som ikke har brukt adsensekontoen i det siste? Da er det på tide å logge seg inn og gjøre noen endringer. Google har nå sendt ut et varsel til svært mange inaktive kontoer med varsel om stengning. Dette er kontoer som da ikke har vært brukt på svært...

les mer

6 viktige nyheter fra Google Performance Summit 2016

Tirsdag 24 mai var det tid for den årlige Performance Summit der Google forteller om de viktigste oppdateringene som kommer fremover. Ting som kommer til å endre fremtiden til søk og søkemotorene. Det gjøres nå billiarder av søk hvert år og globalt sett er over...

les mer
Våre tjenester