Sosiale Medier

Noen eksempler på sosiale mediers nettsamfunn er Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn og Youtube, samt blogging, videoblogging og wikier.

Sosiale medier

Med Sosiale Medier menes kanaler eller plattformer som åpner for interaksjon mellom to eller flere brukere. Ordet «interaksjon» er et svært bredt ord, men i denne sammenheng snakkes det blant annet om deling, tagging, rating og det å kommentere bilder, artikler eller annet innhold/informasjon.

Kjennetegnet ved Sosiale Medier er interaksjonen som skjer mellom brukerne på deres egne premisser, og brukergenerert innhold. Til sammenligning har tradisjonell kommunikasjon en tydelig avsender med pre-bestemt budskap.

Noen eksempler på sosiale mediers nettsamfunn er Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn og Youtube. Også blogging, videoblogging og wikier er eksempler på sosiale medier i tillegg til en rekke andre nettaktiviteter.

Med økende tilgjengelighet og mulighet til kjøp og dialog døgnet rundt stilles det større krav til tilstedeværelse fra annonsørens side. Som merkevare må du være tilstede når det snakkes om deg slik at du kan bidra i dialogen og svare på henvendelser og kommentarer.

Det er enkelt å gå seg bort i den sosiale mediejungelen, og det kan være spesielt vanskelig å definere en klar og tydelig strategi som er skreddersydd for bedriften.

Kontakt oss

Våre tjenester